Sunday, February 14, 2010

Halangan

Aku cdng maw brhnti krja kfc ari sbtu dpn...Tpi sjak kblakngan nie kan..Byk bnda yg mula mnghlng aku dri resign..Mula2 manger aku..Kmi berbual lah skjap smsa aku lap pring..

Manager:Syahmi,jgnlah kaw resign.. Best krja d kfc nie.. Byk kwn kaw..
Aku:Ya mis.. Mang best.. Tpi sya ttap mw brhnti jga..
Manager:Knapa kaw mw brhnti syahmi?
Aku:Sya maw brhat mis.. Lgpun sya xlama lgi maw smbung stdy.. Jdi sya maw brhat..
Manager:Klaw kaw maw rhat ble bha.. Aku bgi kaw ofday. Brapa lama kaw maw? 1 minggu? 2 minggu? Asal kaw krja sni.
Aku:Xpalah mis.. Sya ttap maw brhnti jga..

Trus kmi brhnti berbual.Aku taw manager mang maw aku krja sna.. Byk memori manis kmi d sna.. Tpi aku ttap dgn kptusan aku.. Sdih lah jga aku..



Pastu,gji kmi pn dah naik... dlu rm2.60 stu jam.. skng rm3.10 stu jam.. bwat aku rsa mcm rugi brhnti..sbb gji tnggi dripda besa.. tpi aku ttap maw brhnti sbb aku ikut kwn2 aku yg len pun sma brhnti..



Smnjak aku krja sna.. Mcm prkara sdah aku bwat.. Aku rpat ngan suma org d sna even wif da mnger... Best lah.. Smpai stu msa nie kan.. Kmi ada meeting staf.. Aku dbri recomendation lgi olh mnger krana mnjdi cnth yg baik^^ aku dbri aiskrm sbgai pnghrgaan..:p tu bwat aku brtmbh ssah maw brhnti sbb aku dprcyai olh staf2 dsna ktka mmbwat krja..staf dsna pn suru aku jgn brhnti.. drng maw aku krja dsna lgi.. sbb kmi mcm stu fmily sdah sna..


Aku jga kmngkinan akan dnaikkan pngkat dri trainee ke team mmber.. means gji pun naik jga.. rm 3.30 stu jam.. aku rsa maw rugi btul klaw brhnti.. hmm..



last skli.. bkn aku shja yg brhnti nie.. rmai lgi staf len yg sbya aku maw brhnti.. alasan mreka sma jga mcm aku.. maw brahat dan enjoy cuti ngan gaji yg kmi dpt..:p aku rsa brslh sbb bwat mnger aku rsa ssah hti.. apa ndak.. bkn sng maw cri pkrja mcm kmi nie.. lgipun maw cri rmai pkrja dlm msa yg sngkat.. ksian lah drng..



tpi sumanya telah trlmbat.. aku tlah mnghntar surat prletkan jwatan hri.. aku pasti mnger aku akan brtmbh ssah hti.. hmm.. skng tnggal 6 hari lgi aku akan bkrja dsna.. aku maw nkmati saat ini dgn mreka sblm brpsah.. pasti aku akan mrndui saat ini slamanya.. skian..

No comments:

Post a Comment