Thursday, February 11, 2010

Akhirnya..

Sgla pnntian slma sebulan lbh tlah brlalu..
Sgla debaran tlah aku tmpuhi dgn ktbhan...
Akhirnya aku lulus jga ujian mmndu(jpj)^^
Dan aku dah dpt lsen P sdah!!
Wawawawa...
Aku maw crita pnglamn kpda sepa2 yg maw ambil ujian jpj..
Klaw kmu maw ambil ujian tu..
Kna tempah 1 mnggu lbh awal..
Lgi awal lgi bgs..
Sbb kan..
Tutor aku dan syahmi(mama nico) sdah book nma kmi awal bha..
Maw dkt smnggu dia tlg book nma kmi..
Skali kmi expect kmi nmbr stu bha ambil test..
Skli tgk,kmi d mpat yg ke 28 dan 29..
Pnya sandi mnnggu..
Kmi jlani ujian tu ari slasa lalu(9.2.10)
Kmi smpai kat kmk(tmpat mmndu) pda jam seawal 7 pgi..
Kmi trning lah smpai kmi btul2 pro sdah..
Dan kmi kna spnd mama nico sbb itu last day kmi kan^^
He3..
Kmi start around 8 am...
Kmi p mndftar nma kmi..
Pstu p lah tmpat ujian bhgian 2 iaitu naik bkit,parking dan 3 pnjuru..
Kmi tgk contestant len kan..
Byk bha ggal..
Especialy tyme nek bukit(hlngan prtma)
Apa ndak,ujian pn gna kncil usang..
Hahahaha..
Aku pn tkut lah..
Sbb qti dlu aku byk kli mti enjin sna..
Tpi aku dpt advse dri mama nico..
Bwat kreta tu meraung..
Pham kah mksudku??
He3..:p
Mksd aku,tkan mnyak smpai enjin krta bsing gila lah..
Smpai jak turn aku...
Aku msuk dlm kreta dgn smngat maw llus..
Tkan pedal clutch,tkar p gear 1 dn lpas hndbreak..
Aku mmcut lncr k atas bukit hlngan tu..
Dan srta mrta aku stop dia grsan kning d atas bkit tu..
(pdahal ndak smpai pun tpi org jpj tu juling kali dan dia suru aku truskan..:p)
Dsnilah aku tkan brbis mnyak smpai kncil mraung kskitan..:p
Tkan lpas clutch prlhan2..
FRst2 kreta aku trundur skit..
Dlm atyku ggal lah aku nie..
Skali tnpa aku sdari..
Kreta aku brjya mnghrungi bkit itu..:p
AKu dan syahmi ktawa kgmbiraan sbb itulah hlngan plin ssah..^^
Prking sma 3 pnjuru kcang jak..
Pas kmi llus suma tu..
Kmi trpksa tnggu utk ujian bhgian ke 3..
Nie yg bkin aku pning tu..
Kmi hbs ujian bhgian 2 jam 9..
Skli kmi kna tnggu smpai 3 jam bru dpt ambil ujian ke 3..
Jam 12 bru kmi dpt bwat ujian d laluan..
Tyme tu mthri dah trik..
Dan aku brasa mngntuk krana trpksa tnggu lma..
Tpi aku ggahkan dri utk mngmbil ujian itu..
Bila smpai glirn aku..
Aku trus msuk ke dlm kreta saga baru tu..
Dan bwat sprti yg aunty tu ajar..
Aku bwatlah dgn yakinnya..
Pastu abg jpj tu suru aku jln..
Aku brdbar2 dan mulalah ujian aku itu...
Aku ckp2lah ngan abg tu..

Aku:Sir.. Sorilah ea sbb sya ndak pndai bwa saga bru nie.. Clutch dia tnggi..
Org jpj:Jdi kaw pndai bwa apa? Kreta kbal?

Dri situlah aku ndak brni maw ckp2 lgi sbb org jpj mang tgas dlm hal nie..
Sglanya lncr..
Tpi mlngnya aku dua kli mti enjin..
Ha3..
Tpi ok lah sbb masi llus lgi..:p
Sbb prturan aku pthi ngan cmerlangnya..
Stlah aku hbs ujian itu..
Aku berdbar2 mlhat abg jpj tu bgi mrkah kpada hsil pmnduan aku tdi..
Tyme dia bgi aku tu..
Aku tgk mrkahnya per 20..
Dan aku brjya mndapt 17 mrkah..
Aku snyum lbar dan trus shake hand ngan abg tdi smbil mngucpkan trima ksih kpdanya,,
He3...
Dan akhirnya aku llus dan ble mngmbil lsen P sdah^^
Aku sngguh gmbra pda hri tu dn ptgnya aku trus jln2 dlm mud yg gmbira^^
Sgala usha aku slma nie tlah mmbuahkan hasil..
Sekian...=)

1 comment:

  1. Helloo... boleh tumpang bertanya... :)
    Saya kira nak register di KMK, ok kah cara ia mengajar memandu? Selepas 8 jam amali memandu, kalau masi inda pandai drive, boleh tambah beberapa jam lagi kah tu sebelum QTI.

    Saya ni langsung tak tau memandu, harap dapat tutor yg pandai dan sabar mengajar. Kalau boleh, tolong2 lah recommend nama tutor kepada saya ni, hehe... thank u ahh...

    ReplyDelete