Monday, February 14, 2011

Berdengkur

Klau time tidur.. Mmg aku lah org pling kuat berdengkur.. Paling manang bha org bilang.. Setiap masa aku akan berdengkur dan x kira tmpat.. Asal posisi kpala aku tgh mendongak ke atas.. Aku ni jga dikira pendengkur yg laju.. Lelap mata beberapa saat.. Krooh kroh kroh! Bunyi dengkur kedengaran.. Melalui pandangan orang dsekeliling aku time aku tido.. Aku kelihatan sperti ssak nafas.. YA!! Mmg btul.. Hidung aku smpai skng masih trsumbat.. Klau mo brnafas tu dpt sdut skit2 jak.. Klau mo sdut byk.. Kna trik nafas kuat2 la.. Ndak silap aku,hdung aku start trsumbat dri drjah 6.. First2 ndak biasa.. Tpi lama2 aku mula biasakan diri dgn situasi hidung trsumbat.. Benda ni ndak membebankan aku sebenarnya.. Jadi aku ndak la bgitau parents aku utk bwa p doktor.. Tapi oleh krana hdung aku trsumbat.. Satu situasi telah wujud iaitu BERDENGKUR.. Bkan dengkur biasa.. Tpi luar biasa.. Benda ni trjdi tnpa keinginan aku.. Aku sedap2 jak tidur.. Tapi realitinya aku tido smbil berdengkur.. Tapi kan.. Aku pling ndak suka klau ada org sindir aku bila berdengkur.. Orang tu dirahsiakan identitinya.. Aku sng bha dgn gaya dia.. Dia bgus orgnya.. Tpi part yg aku ndak suka ialah time dia sindir aku.. Klau dpan2 ndak pa bha.. Ni smpai post trus d fb.. Aku masih ingat lagi apa yg prnah dia post dlu.. Dia ckp "Mas Syahmi is snoring like crazy!!" Pastu aku bca2 la komen dia dan kwn2 dia.. Sakit hti tu wujud bila trbca komen dorang yg mentertawakan aku brdengkur.. Dan klau skli dia post ndak pa.. Ni ndak.. Mnggu ni dia post.. Mnggu dpan dia post lgi bnda sama.. Hmm.. Smpaikan klau aku on9 pagi2.. Aku ndak brani bha bca stiap post yg dia hntar d fb.. Sbab aku rsa malu bha.. Aku dah bgitau dia.. Klau aku brdngkur.. Pcit hdung aku.. Ndak ksah la aku trbgn.. Asal aku ndak brdengkur.. Tpi dia ndak buat juga in fact dia p malukan aku plak.. Sakit hati.. Sabar2.. Tpi ndak pala.. Aku ttap brsyukur krana ini suma ada kjadian dripda Allah SWT.. Mana ada org len brdengkur luar biasa slain aku kan.. Klau ada pun rare.. Haha.. Owh ya.. Dlm keluarga kmi.. Suma ada penyakit time tido.. Bkn pnyakit la actually tpi aku ndak tau apa mo explain.. Hehe.. Kes aku ni sma mcm bapa aku=) Abg aku pula brckp time tido.. Dlu smpai dia triak2 bha time tido.. Skng alhamdulillah dah mkin kurang... Adik aku plak sleepwalking.. Well,the same blood are running in the family right?=) Aku cba brsbar dgn dugaan and always think positif.. Mas ko bulih bha!!!=) InsyaAllah..

No comments:

Post a Comment