Tuesday, December 22, 2009

Ruang

Ruang..
Apakah itu ruang??
Ruang mrupakan saat dmna kbbasan seseorang itu wjud..
Tdapat byk konsep ruang dlm khidupan ku...
Ada antaranya ruang dlam diriku..
Aku menemui ruang ku sndiri..
Dmana ku temuinya d mlm hari...
Ktika semua insan tlah d buai mmpi..
Ktika bulan melabuhkan sinarnya..
Ktika para cengkerik mmpersmbahkan lgu mreka..
Ktika saat aku brsndirian..
Ku temui ruang kbbasan yg ku cri...
Saat ini..
Aku brasa bbas..
Saat ini..
Aku brasa tnang..
Saat ini...
Aku brasa puas..
Kerana..
Ketenangan mlm membuatku sdr..
Membuatku lupa tntang prkara yg dbnci..
Membuatku lupa tntang prkara yg mnyedihkan..
Dan..
Telah mnyedarkanku spya brubah menjadi lbh baik..
Ku ingin brubah..
Ku ingin mnjadi Muslim yg sjati..
Dan bukan hanya sbgai ckp kosong shja..
Sesungguhnya..
Byk dosa tlah aku lakukan...
Bantulah aku whai kwan2 ku..
Pimpinlah aku kejln yg bnar..


Ruang...
Aku jga tdak mmbri ruang dan kbbasan sseorang..
Wlawpun org itu org yg aku syangi...
Aku tlah mnghalang khidupannya..
Aku mngongkong dia..
Aku kesal atas prbuatanku ini..
Aku kesal..
Akan ttapi..
Aku sntiasa bwat bnda yg sma berulang kali..
Aku xlayak mmiliki dia..
Aku bwat semua ini krana..
Bkn sbab aku cmburu buta..
Ttapi...
Aku cma risawkan dia..
Aku risaw akn kslmatannya..
Aku risaw apa2 akan trjdi pdanya..
Aku hrp dia pham akn niatku ini..
Dan..
Skali lgi..
Aku ingin mminta maaf kpadanya dn shbat kribnya...
Aku brjnji aku akn bwat yg trbaik utknya..
Aku berjanji..
Semoga segala ksalahan ku dpt dimaafkan..
Sekian

Rintihan hati-Mas Syahmi




No comments:

Post a Comment