Wednesday, April 21, 2010

Menghitung hari...

Hari ni 22 hribulan 4 sua..Tnggal 19 hari lgi utk aku brangkat ke KML(Kolej Matrikulasi Labuan)Aku maw mnghbskan sisa2 hdupku drmah sblm aku brangkat..Maw spend tyme ngan kwn2 sblm kmi smua prgi mnuju dstnsi yg brbza.. Ada yg maw prgi Unikl.. Ada yg maw prgi MMU.. Ada jga yg sdah ambil privte kolej.. Smua dgn cita2 msing utk brjya pda kmdian hari.. Kini,aku rsa ingin sgra melnjutkn pljaran dan mninggalkan rumah krana bosan.. Tpi aku ykin.. Saat brada d rmah la yg pling bhagia skali.. Sbab aku prnah mngalaminya.. Aku dgr2.. D matrik tu ndak bgs.. C sue crita byk kgiatan yg ndak bgs d sna.. Byk btol arak brtburan... Prgaulan bbas yg x trkwal.. Aku mmg tkut sbab aku mngkin akan trpngaruh.. Tpi demi Allah, kluargaku dan shbatku. Akan aku tnamkan keazaman ku utk blajar dan berdoa byk2 agar aku dan shbat2ku tdak trpngaruh dgn bdaya sedmikian.. Aku ingat janjiku pda seseorang bhawa aku akan brjaya apabila dwasa nnti utk bktikan bhawa aku ini bole melakukan.. D matriks bknlah tmpat utk brsnang lenang ttpi inilah tmpat bkal aku mlnjutkan pljaran aku ke prngkat yg lbih tnggi.. Akan aku bktikan bhawa SPM bukan pnamat sgalanya buat aku.. Apa gna blajar MRSM klaw d matriks dpt mrkah rndah kan.. Bkin malu jak.. Tujuanku hnya satu.. Aku ingin brjaya dlm hdup dan dpt mngecapi kbhagian dgn titik pluh aku sndiri. Aminnn..

No comments:

Post a Comment