Saturday, May 30, 2009

P.E.N.A.T




Haiy0!!!

He3..:p
K,aku maw crita pa yg trjdi ari nie..
Wlawpn aku crita nie ada kna skip2 skit..:p
Here it goes....

9.40 pagi
Ari nie aku mo jln ngan leyna dn stu org kwn aku..
Jnji jam 9 mo jmput d umh c leyna..
Tpi trlmbt bgn da..
Jam 9.40 aku trbgn,sinilah aku pnik brbis..
Brbs dia ksi bgn aku smpai snggup kol umh aku tuk ksi bgn aku..
Trharu aku(pdhal srba lh;p)
Jdi aku mndi mkn,mndi.drssing lwa2 dlm kdar yg amat sgra..:p
Ps2 bwat suma 2, jam 10 jln dah aku dri uma.(lju kan;p)
Smpai kt umah leyna,trpksa g tnggu leyna brsiap..
Mak ai pnya men lama dia brsiap..
Brmndi pluh aku di lwar rmah 20 mnit..
Ciankan..
He3..:p

10.20 pagi
Pas dia dah brsiap..
Kmi brtga pn brangkat ke dstnasi kmi(cp ler)
Tpi kan...
Jrak umah leyna ngan jln bsr jauh..
Trpksa g mndi pluh...
Tpi,xpalah..Yg pnting kool.(bkn kool mcm c kina ahh;p)
Ssmpai jak di bus stop,kmi tnggu jap utk cri bus..
Tpi mlgnya,suma bas pnuh..hu3..
Tpikan tba2,dtg stu bas yg mmbwa hrapan kpda kmi..
Ada bas yg ckup3 utk 3 org pnmpang g ble mwa..
Syukur gak kmi,trus kmi brangkat..:)


11.10 pagi

Kmi trun di dpn dpn cnma...
Dn trus mnju ke pncak!!
Eh,bkn.. Menuju ke cp lah,aiyo..:p
Mla2 kmi mkn dlu nsi..
Knyang gak lah..
Alhamdulillah..:)
Then,kmi trus p tngkat 5 tuk bli tket wyg..
Maw taw apa kmi tgk..
Kami tgk ini nah..



Bez gak cita dia
,pndai omputi bwat..:p
Nie psl suma brang di muzium jdi hdup..
Mang brbaloi lah gak tgk nie wyg..
Lpa plak,sblm tgk wyg 2,kmi ada men boling g..
Tpi nie aku ngan c kwn jak yg men..
Leyna brpisah ngan kmi smsa aku tgh bli tket..
Msa men 2..Trjmpa plak mamat stu nie..
He3..X laen dan x bkn c syahmi,r..
Kmi dgn mmbwa hjat ngan sma ingin brmaen boling..
Ttpi dia men ngan org laen..
Stlah slsai pmbyran dbwat..
Kmi brmaen lah ngan tkunnya..
Ttpi malang x brbaw,mrkh aku ndak smpai pn sratus..
Syaduhnya di aty..:p
Tpi,yg pnting aku mng gak lwn sma c kwn nie..:p



K,brblk ps kmi tgk wyg..
Wk2 tlh mnunjkkan wktu asar di bhgian kk dn kwsan swk2 dgnnya...
Aku p lah smbhyng jap slpas pnt duduk trpku slama 1 jam 47 mnit..;p
Pas smbhyng..C leyna maw blik awl..
Tgk jam tlh mnunjukkan jam 4.30..
Jdi kmi tlah mncri bas psir puti utk plang ke umah c leyna..
Tnggu pnya tnggu,Akhinya ada gak bas p psir puti..:0
Kmi naek bas 2 dan br2lak pda jam 4.45..

5.15 petang
Kmi pn tba d smpang ke psr puti dn brhnti d sna..
Kmi brjlan kaki g ke umah leyna utk mnghntr drang dua..
Gntleman kn aku antar drang...:p
Pas antar drang,ptah blk g p umah aku..
FFFUUUHH!!!!
Jln jauh g,tpi nsb baek iman aku kwat..
Dpt gak aku smpai umah dgn slamat...:)
Ssampai jak d umah..
Trus aku mngampai dn mncri mknan.(lpar:p)
He3..That's all..
Pnt jgak mnlis blog nie ya..
Suri klaw byk mrapu..
Besalah org bru bljar bwat..;p
He3.. K.
Assalamalaikum...
Zai Jien evrybody!!!:)


No comments:

Post a Comment